First day on school! - Reisverslag uit Quartz Hill, Verenigde Staten van Iris Mourik - WaarBenJij.nu First day on school! - Reisverslag uit Quartz Hill, Verenigde Staten van Iris Mourik - WaarBenJij.nu

First day on school!

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Quartz Hill

Maandag was mijn eerste dag op school, eigenlijk was het meer wachten omdat ik nog geregistreerd moest worden.. Ik kreeg al mijn boeken (echt heel groot en heel zwaar!!) En daarna thuis maar ik het zwembad gelegen, want het is hier 35 tot 42 graden elke dag! Dinsdag mijn eerste dag op school, iedereen krijgt zijn eigen rooster en je zit steeds in een andere klas. Mijn lessen beginnen om 7.30h tot 2.53h we hebben 6 lessen op een dag. Op woensdag hebben we een flex-day, dat is dat alle lessen maar 36min duren. Die dagen ben ik om 12.16 uit.

Ik kijk nog steeds mijn ogen uit hoe alles werkt, bijna iedereen op school heeft een vriendje, en iedereen loopt continue hand in hand haha. Ook de klassen zien er typisch Amerikaans uit, met van die rare tafels waar de stoelen aan vast zitten en de '' Big gym'' is echt zo'n gymzaal die je in alle film ziet!
We hebben geen lockers op school omdat er anders veel drugs en wapens in worden gehouden, je krijgt alleen een locker als je een sport doet of in de band zit dat is dan om je instrument in op te bergen. Omdat ik dans heb als klas heb ik een locker, met zo'n typisch draaislot!( oke, die zijn echt heeeel ingewikkeld!) Verder heb ik hele leuke docenten en ze zijn allemaal heel aardig! Alle lessen bevallen me goed, behalve biologie omdat dat nog al moeilijk is. Alle namen en termen zijn zo anders!! Ik ga tekenen nemen ipv biologie. Ik heb nu ook spaans, en tot nu toe gaat dat best goed!

Ik voel me nu al stukken beter dan de eerste paar dagen, maar het blijft nog steeds wennen. Ik moet zeggen dat ik echt een goede band begin te krijgen met mijn gast ouders, ze zijn heel aardig en helpen me met alles! Ik merk dat als ik ga skypen, ik al wat Engelse woorden er doorheen gooi en dat is eigenlijk heel irritant!
Gisteren heb ik mijn buurmeisje beter leren kennen en ze is super aardig! Ze zit in het zwemteam van Quartz Hill High School. Ik ben van plan om ook mee te doen met het zwemteam omdat het me leuk lijkt om eens iets anders uit te proberen dan een soort dans. Ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn! En zo blijf ik natuurlijk ook in beweging, want het eten hier is allemaal met veel saus, suiker, groooooote porties en noem het maar op! En ik ben iemand die bijna alles lust..
Over eten gesproken, ik heb een winkeltje gevonden waar ze Europese dingen verkopen, dus ik ga daar waarschijnlijk maar wat kaas halen. Want een ding dat absoluut niet te eten is hier is KAAS!!

Over een tijdje zal ik weer een blog neer planten!
Heel veel liefs van mij!!

  • 15 Augustus 2013 - 05:37

    Kim Van Boven:

    Super om te lezen schatje!!! Geniet ervan en hoop snel weer iets van je te horen. Love you!!!! Xxxxxx

  • 15 Augustus 2013 - 19:54

    Opa En Oma KOOMANS :

    Lieve Iris ,
    Fijn weer veel nieuws van jou te lezen!!
    Zijn we heel blij mee.We zijn heel trots op jou en vinden je heel flink dat je dit allemaal doet.
    Ook fijn dat je de mensen waarmee je te maken hebt zo aardig zijn.
    Ik schrijf je maar een kort bericht,want ik moet alles corrigeren vanwege mijn supergevoelige tablet!
    Maar het gaat steeds beter hoor.Tot horens,vee liefs van je Opa en 0ma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

10 maanden high school in AMERIKA!

Actief sinds 16 Juli 2013
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 7063

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2013 - 07 Juni 2014

Mijn ''American Dream''! 10 maanden high school

Landen bezocht: